Subscribe Us

Header Ads

Kematian Disebabkan Dirasuk Roh Jahat


Baca saja tajuk mesti bunyi amat menggerunkan tapi itulah yang berlaku di North London pada bulan Ogos 2016. Kisah ini mendapat liputan meluas di negara England atas sebab faktor mistik & rasukan yang dikatakan sebab punca kematian itu berlaku.

Kennedy Ife yang berusia 26 tahun mula bertindak pelik dan agresif berikutan sakit di bahagian tekaknya. Dia dilaporkan telah menggigit ayahnya, mengancam akan memotong zakarnya sendiri dan mengadu ada ular di dalam perutnya sebelum keluarganya mengikatnya di atas katil dengan 'cable ties' dengan kuat

Kennedy Ife telah diikat ke tempat tidurnya selama tiga hari tanpa rawatan perubatan ketika saudaranya memanggil perkhidmatan kecemasan, menjelaskan bahawa Kennedy Ife mengadu telah dehidrasi. Dia seterusnya mengalami masalah pernafasan dan dinyatakan meninggal pada pukul 10:17 pagi pada tarih 22 Ogos 2016.

Pada awalnya, keluarga ini menyangka bahawa Kennedy telah dirasuk oleh iblis dan roh jahat. Kennedy juga telah bertindak menyerang ahli keluarganya yang cuba menenangkannya. Terdesak dengan keadaan, ahli keluarganya yang terdiri dari 7 orang telah bertindak mengikat dan mengurungnya di dalam bilik

Abangnya, Colin Ife, memberitahu polis:

“Kami harus menahannya untuk dirinya sendiri. Sudah jelas jika kami tidak mengikatnya, dia boleh mencederakan orang dalam keluarga kami. "

Semasa polis berada di rumah tersebut Colin Ife diduga melakukan "percubaan kebangkitan" dengan melaungkan dan mendoakan Mr. Ife.

Semua tujuh anggota keluarga Kennedy Ife dituduh melakukan pembunuhan, mengurung dan menyebabkan atau membiarkan kematian ahli keluarga mereka iaitu Kennedy Ife. Pemeriksaan bedah siasat mendedahkan lebih daripada 60 luka termasuk kemungkinan gigitan pada badan Kennedy Ife, dan ayahnya, Kenneth Ife, bersama dengan empat saudaranya, turut mengalami kecederaan.

Pada peringkat perbicaraan mengenai kes ini, pihak pendakwa telah menyatakan bahawa Kennedy Ife telah diikat dengan tali, 'calbe tie' dan juga tangannya diikat. 

Kenneth Ife iaitu bapa kepada Kennedy memberitahu para juri, dia memerintahkan anak-anaknya untuk mengambil 'shift' dalam menjaga Kennedy serta menggunakan 'kekuatan' dalaman dalam menjaga Kennedy yang telah dirasuk itu. Kesemua ahli keluarga rumah ini percaya bahawa Kennedy telah dirasuk oleh satu kuasa jahat menyebabkan dia bertindak liar dan di luar batasan

Setelah pertimbangan selama empat hari juri, semua tujuh anggota keluarga kemudian dibebaskan dari sebarang tuduhan yang dikenakan pada 14 Mac 2019.


Catat Ulasan

0 Ulasan